Bristol Type 81A “Greek Version’’
Το Bristol Tourer ήταν πολιτικό διπλάνο γενικής χρήσης που παρήχθη στο Ηνωμένο Βασίλειο τα πρώτα χρόνια μετά το τον πρώτο παγκόσμιο πόλεμο. Τα Bristol Tourer έφεραν ποικιλία κινητήρων, ανάλογά με τη διαθεσιμότητα και τις επιθυμίες του εκάστοτε πελάτη (Rolls-Royce falcon, Siddeley Puma, Hispano-Suiza 8 και Wolseley Viper). Αρκετά αεροσκάφη διέθεταν καλύπτρα που σκέπαζε ένα ή δύο από τα καθίσματα των επιβατών που ήταν τοποθετημένα στο οπίσθιο κόκπιτ, δίνοντας στα αεροσκάφη το όνομα Coupé. Το πιλοτήριο παρόλα αυτά παρέμενε ανοικτό.
Στις 4 Δεκεμβρίου 1921, Bristol Tourer της αεροπορικής εταιρίας Western Australian Airways πραγματοποίησαν την πρώτη προγραμματισμένη πτήση μεταφοράς επιβατών στην Αυστραλία, μεταξύ του Περθ και του Γκέραλντον (Geraldton).
Την άνοιξη του 1925 αγοράστηκαν 6 εκπαιδευτικά προκεχωρημένης εκπαίδευσης Bristol Type 81A για λογαριασμό της Ναυτικής Αεροπορίας. Ήταν μετασκευασμένα καταδιωκτικά F.2B του Α' Π.Π. που τροποποιήθηκαν για να χρησιμοποιηθούν στην πολιτική αεροπορία ως Bristol Type 81 Tourer. Τα ελληνικά αεροσκάφη ήταν άοπλα και απλώς διέθεταν βάση στήριξης για κάμερα. Έφεραν σύστημα προσγείωσης με ανάρτηση, πηδάλια κλίσης τύπου Frise αλλά δεν διέθεταν slots τύπου Handley Page όπως τα βρετανικά.
Αναφέρεται πως το 1931 τροποποιήθηκαν με την προσθήκη δακτυλίου Scarff ("τουρέλα" πολυβολητή) αντίστοιχου με αυτόν που έφεραν τα μαχητικά F.2V Mk IV. Χρησιμοποιήθηκαν ως εκπαιδευτικά μέχρι το 1935.
Τεχνικά χαρακτηριστικά
Πλήρωμα |
2 |
Κινητήρες |
Siddeley Puma 230 hp |
Βάρος |
|
Απογείωσης |
2810 lb |
Κενό |
1918 lb |
Διαστάσεις |
|
Εκπέτασμα |
39 ft 3,12 in |
Μήκος |
26 ft |
Ύψος |
9 ft 7,75 in |
Επιδόσεις |
|
Μεγ. Ταχύτητα |
104 mph |
Επιχειρ. Οροφή |
22000 ft |